piątek, 29 lipca 2016

Biedronkowy Bookhaul

Ahoj!


Dzisiaj przychodzę do Was z książkami, które kupiłam na Letnim Kiermaszu Książek w Biedronce. Robię taki wpis pierwszy raz, więc jeśli macie jakieś sugestie co powinnam dodać do takich wpisów w przyszłości to śmiało piszcie w komentarzach! Najpierw będą opisy książek standardowo z Lubimy Czytać oraz ocena z LC. 



Poniedziałek - 25.07.




















Byłam w dwóch Biedronkach i największym zaskoczeniem okazała się:


Sarah J. Maas
Zabójczyni 
i Imperium Adarlanu
Celaena Sardothien ma wszystko: własne miejsce na ziemi, miłość przystojnego Sama i z dawna upragnioną wolność.

Choć żeby być naprawdę wolną, musi znaleźć się daleko od swojego dawnego mistrza Arobynna. Celaena podejmuje ostatnie śmiałe zadanie, by wyzwolić się na zawsze… Ostatnia część cyklu poprzedzającego bestsellerową serię Szklany Tron.
Ocena LC: 7,91

Następną książkę wzięłam zupełnie przez przypadek i byłam pewna, że ją odłożyłam dopóki jej nie spakowałam do torby z zakupami (chyba bardzo chciała być moja).

Alan Averill
Piękny Kraj
Chłopak spotyka dziewczynę. Chłopak traci dziewczynę. Chłopak kradnie wehikuł czasu i próbuje uratować dziewczynę przed zbliżającą się zagładą. ... Wiecie, jak to jest.
Takahiro O'Leara to japońsko-amerykańskim prezenter telewizyjny, który po nieudanej próbie samobójczej znika z ekranu. Samira Moheb to irańsko-amerykańska tłumaczka wojskowa cierpiąca na zespół stresu pourazowego po wojnie w Iraku. Pokochali się od pierwszego wejrzenia, a ponieważ nie mieli odwagi tego sobie wyznać, ich drogi szybko się rozeszły. Dzięki tajemniczemu wynalazkowi ukrytemu głęboko w australijskim buszu mają szansę przeżyć życie od nowa.
Oczywiście, nie będzie to proste. Miłość nigdy nie jest prosta. Najpierw muszą wyrwać się ze szponów potężnej i tajemniczej korporacji. Następnie muszą zlikwidować obłąkanego naukowca, który próbuje uwolnić przerażające stwory. Wreszcie muszą zrobić coś z wynalazkiem, który może zniszczyć czas. Wspólnie mają szansę ocalić świat.

Umiejętnie skomponowana mieszanka akcji, humoru i niezwykłych, pełnokrwistych postaci, składa się na całość o niepowtarzalnym stylu. To pędząca przez czas i kosmos historia miłości z podróżami w czasie w tle. Science fiction dla ludzi, którzy nie czytują science fiction, za to cenią doskonałą literaturę, a przede wszystkim ponadczasowa opowieść o naturze wspomnień, cierpieniu, miłości, walce i odkupieniu. 

Ocena LC: 6,23

I część 1, 3 i 4 serii Pellinor, pierwszy raz dowiedziałam się o istnieniu tej serii ze strony Biedronki, moją uwagę przykuły bardzo ładne okładki, które w rzeczywistości okazały się być przecudowne i bardzo w moim stylu. 

Alison Croggon

Cz. 1
Dar
 Oto epicka opowieść o Maerad i jej zdumiewającym, ale i niebezpiecznym Darze, niezapomniana historia dziejąca się w niezwykłej pradawnej krainie Annaru, legendarnym świecie, znanym dotąd niewielu. To jedna z najwspanialszych opowieści literackich
Maerad jest niewolnicą żyjącą w nędznym i okrutnym siole, do którego trafiła jako dziecko, po tym jak wojna zniszczyła jej rodzinę. Nie ma pojęcia, że dysponuje potężnym Darem, świadczącym o jej przynależności do Szkoły Pellinoru. Dopiero gdy Cadvan, jeden z wielkich bardów Lirigonu, odkrywa jej istnienie, wychodzi na jaw prawdziwe dziedzictwo Maerad i jej niezwykle przeznaczenie. Teraz wraz z Cadvanem, swym nauczycielem, musi odbyć niebezpieczną podróż poprzez czas i krainę pełną wrogich mrocznych sił, służących niewymownej, złowieszczej grozie.

Ocena LC: 6,84

 Cz. 3
Kruk
  Hem jest sierotą i żyje w ciągłym zagrożeniu, dopóki nie spotyka Maerad, która okazuje się jego utraconą przed laty siostrą. Dziewczyna ma jednak do wypełnienia własne przeznaczenie. Hem trafia do złotego miasta Turbanska, gdzie poznaje nauki bardów i zaprzyjaźnia się z tajemniczym białym krukiem. Kiedy miasto atakują armie Mroku, chłopak wraz ze swym opiekunem Salimanem i Zeliką uciekają, by dołączyć do walczących z najeźdźcą. To wówczas nawiedza go wizja, z której dowiaduje się, że on także ma do odegrania rolę w powierzonej Maerad misji rozwiązania zagadki Drzewnej Pieśni.
Alison Croggon, rozwijając w Kruku historię opowiedzianą w Darze i Zagadce, tworzy zdumiewający swym pięknem świat, na który pada złowieszczy cień ciemności. Świat, w którym Maerad i Hem muszą przygotować się do stoczenia ostatecznej bitwy w obronie Światła.
Ocena LC: 6,99

Cz. 4
Pieśń
 Czwarta i ostatnia część z uznanej serii niezwykłych „Ksiąg Pellinoru”.

Maerad, rozpaczliwie ścigając się z Mrokiem, musi rozwiązać ostatnią zagadkę Drzewnej Pieśni. Tylko wtedy zdoła pokonać Bezimiennego i przywrócić pokój w Annarze i Siedmiu Królestwach. Lecz zna klucz tylko do połowy zagadki – drugi posiada przy sobie jej dawno dawno zaginiony brat, Hem.
Zanim Maerad wyruszy w niebezpieczną podróż, by go odnaaleźć, musi stoczyć epicką dramatyczną walkę z Landrostem. Tymczasem Hem, uciekający przed Czarną Armią i poszukujący siostry, stawi czoło zdradzie i śmiertelnej chorobie.
Lecz Mrok wciąż rośnie w siłę. Czy brat i siostra odnajdą się na czas, czy też czeka ich ostateczna, apokaliptyczna klęska?

Ocena LC: 7,33


Dzień drugi - 26.07. 




















Napad na kolejne dwie Biedronki, generalnie szukałam tylko dwóch książek... Ale... Wyszło jak wyszło. Pierwszą książką, którą kupiłam tego dnia był:


Lois Lowry
Dawca
 W społeczności, w której żyje Jonasz, wszystko jest idealne. Specjalnie dobrane kobiety rodzą dzieci, które trafiają potem do odpowiednich jednostek zwanych komórkami rodzinnymi. Każdy ma przypisanych rodziców i pracę. Nikomu nawet nie przyjdzie do głowy, by zadawać pytania. Wszyscy są posłuszni. Nie ma konfliktów, nierówności, rozwodów, bezrobocia, niesprawiedliwości… ani możliwości wyboru.Wszyscy są tacy sami.Z wyjątkiem Jonasza.Podczas ceremonii dwunastolatków dzieci z dumą przyjmują przydzielone im życiowe role. Ale dla Jonasza wybrano coś specjalnego. Ma rozpocząć szkolenie u tajemniczego starca zwanego Dawcą Pamięci. Jonasz stopniowo uczy się, że moc tkwi w uczuciach. Ale kiedy jego własna siła zostaje wystawiona na próbę – kiedy musi uratować kogoś, kogo kocha – może nie być gotowy. Czy jest za wcześnie? Czy za późno?

Ocena LC: 7,45

Dla tej książki pojechałam do najodleglejszego sklepu! Przemokłam, prawie zalałam książki, myślałam, że zepsułam kluczyki od samochodu, rozmazałam mój misternie wykonany makijaż i  jeżeli okaże się beznadziejna to pierwszy raz rzucę książką o ścianę! No dobra, żartowałam z tym rzucaniem, ponieważ jest opcja, że jak książka trafi w ścianę to mi cały tynk odpadnie...

Alison Croggon
Zagadka
 Maerad to dziewczyna o tragicznej przeszłości, lecz jej moce z każdym dniem stają się coraz silniejsze. Teraz wraz ze swym mentorem Cadvanem, ścigani zarówno przez Światło, jak i Mrok, muszą odnaleźć Zagadkę Drzewnej Pieśni – klucz do przywrócenia pokoju zagrożonemu wojną królestwu.
Lecz czy sama Maerad nie jest największą zagadką?
Ciąg dalszy epickiej opowieści fantasy Alison Croggon opisuje podróże Maerad od groźnych, wzburzonych mórz po rozległe lodowe pustkowia, coraz bliżej wrogiego Króla Zimy, sprawcy wszystkich jej smutków i najpotężniejszego sojusznika Bezimiennego – największego z tyranów.

Ocena LC: 7,18

I podejście do stoiska z książkami nr 2, czyli coś przykuło uwagę Dżeli, a była to trylogia Era Pięciorga:

Trudi Canavan

Cz. 1
Kapłanka w bieli
Kiedy Auraya została wybrana na kapłankę, nie wierzyła, że po zaledwie dziesięciu latach stanie się jedną z Białych, najpotężniejszych sług bogów. Niestety, miała niewiele czasu, by przyzwyczaić się do niezwykłej mocy, jaką bogowie jej ofiarowali. Krainę nękają nieznani czarownicy z południa odziani w czarne szaty, a do Białych docierają pogłoski o gromadzącej się armii. Auraya i pozostali Wybrani pracują niestrudzenie, by przypieczętować przymierza i zjednoczyć pod swoim sztandarem cały północny kontynent. Czas jednak ucieka. Wojna przybywa do krain Białych i jeśli Auraya nie nauczy się wykorzystywać swoich nowych umiejętności, nawet łaska bogów może nie wystarczyć, by uratować sprzymierzone krainy.

Ocena LC: 7,02 

Cz. 2
Ostatnia z Dzikich
Choć Auraya była architektem zwycięstwa Białych, pierwsze spotkanie z wojną wypełniło jej sny koszmarami. Spaceruje w nich po polach krwi, a polegli wstają, by rzucić jej w twarz oskarżenie: Ty nas zabiłaś. Ty. Wydaje się, że Auraya nie zazna spokoju, dopóki nie odejdą te koszmary. Niestety jedyny człowiek, któremu ufa i którego mogłaby prosić o pomoc, zniknął.
Tkacz snów Leiard, wciąż usiłując jakoś uporządkować coraz wyraźniejsze wspomnienia dawno zmarłego Mirara, ucieka w góry w towarzystwie Emerahl, być może ostatniej z Dzikich. Choć sama nie jest tkaczem snów, Emerahl dysponuje wielką mocą i pomaga Leiardowi w zrozumieniu tej niezwykłej plątaniny pamięci. To, co odkryją, zmieni jego życie na zawsze. Daleko na południu Pentadrianie liżą rany i próbują wybrać nowego przywódcę. Wydaje się, że pokój musi jeszcze zaczekać.

Ocena LC: 7,4

Cz. 3
Głos Bogów
W swej nowej roli obrończyni Siyee, Auraya śledzi dostrzeżonego w ich krainie obcego. Spotyka tajemniczą kobietę twierdzącą, że jest przyjaciółką Mirara, która składa jej propozycję nie do odrzucenia. Musi jednak ukrywać ją albo narazić się na gniew bogów. Na południu Mirar zyskuje akceptację i szacunek, kiedy zajmuje dawną pozycję wśród swego ludu, ale ta wolność ma swoją cenę. Tymczasem Emerahl może w końcu przyłączyć się do Myślicieli w ich poszukiwaniach Zwoju Bogów, ale być może prawda nie zostanie jej objawiona w formie, jakiej się spodziewa. Pentadrianie, rozczarowani klęską z rąk Cyrklian, spiskują, by pokonać swych nieprzyjaciół sposobami innymi niż bezpośrednia walka. Kiedy umiera szansa na pokój, dwoje ludzi znów nieubłaganie wciąganych jest w wojnę. Auraya nie może uniknąć konfliktu. Kluczem do wszystkiego mogą jednak być Dzicy, którzy wyruszają na poszukiwanie sekretów pogrzebanych dawno temu. Sekretów, które mogą zmienić świat. 

Ocena LC: 7,48

To by było na tyle moich książkowych zdobyczy. A Wam co udało się upolować?

8 komentarzy:

  1. Ja kupiłam wszystkie z Disneya i z księg Pellrionu nie było Zagadki u mnie, byłam aż w 4 biedronkach i nic! ;( I tak Zabójczyni była totalnym zaskoczeniem :) Niezłe łupy, że tak powiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moją Zagadkę znalazłam zakopaną pod innymi książkami i :D

      Usuń
  2. A ja Ci powiem, że u mnie nie było nic sensownego. Wszystko albo drugi tom, albo książki dla dzieci. A u mnie Biedronka tylko jedna. Sensownie wyglądał pierwszy tom "Ery Pięciorga" pani Canavan, ale okładka była tak rozerwana, że szkoda gadać...
    Świetny post! Faktycznie, tom Zabójczyni to i dla mnie spore zaskoczenie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie w większości sytuacji jest bardzo podobnie, ale czasem znajdzie się 1-2 książki, sądzę, że oni jakoś wybierają Biedrony, do kótrych wrzucają fajne książki, a do reszty idzie chłam

      Usuń
  3. Nie przepadam za tymi ofertami biedronki, bo nigdy nie widzę tam nic ciekawego, ale tym razem skusiłabym się na Dawcę i Zabójczynię. Ale teraz to już raczej za późno... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie raz były same dodatki z gazet :| ale zwykle znajdę coś ciekawego, a może nie jest za późno może coś jeszcze znajdziesz :D

      Usuń
  4. Ja obskoczyłam 6 biedronek w mieście i nigdzie nie było "Zagadki". Na szczęście chłopak, który mieszka kawałek ode mnie, poczynił poszukiwania i kupił <3 A zazdroszczę Dawcy, bo dorwałam drugą część.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no u mnie też największy problem był z Zagadką :/

      Usuń