sobota, 21 maja 2016

"Krąg" Mats Strandberg, Sara Bergmark Elfgren





Tytuł: Krąg
Tytuł oryginału: Cirklen
Autor:
Cykl: Engelsfors (tom 1)
Wydawnictwo: Czarna Owca 
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 576
 
Bestsellerowy thriller dla młodzieży!

Małe, otoczone gęstymi lasami miasteczko Engelsfors. Sześć dziewcząt właśnie rozpoczęło naukę w liceum. Nic ich ze sobą nie łączy, każda z nich jest inna. Na początku semestru w szkolnej toalecie znaleziony zostaje martwy uczeń. Wszyscy podejrzewają samobójstwo, wszyscy z wyjątkiem tych, którzy znają prawdę...
Pewnej nocy, gdy na niebie pojawia się czerwony księżyc, dziewczyny spotykają się w parku. Nie wiedzą jak, ani dlaczego się tu znalazły. Odkrywają, że drzemią w nich tajemne moce, a ich życiu zagraża niebezpieczeństwo...
Aby przeżyć, muszą działać wspólnie, tworząc magiczny krąg. Od tej chwili szkoła staje się dla nich sprawą życia i śmierci…
Pierwsza część znakomitej szwedzkiej trylogii.
Po sukcesie Zmierzchu i Igrzysk śmierci przyszedł czas na Krąg. 

Przez tą książkę porzuciłam uczenie się i przez dni czytałam, czytałam, czytałam, aż zaczęła mnie boleć głowa i miałam resztę dnia z głowy. Jest strasznie wciągająca. Jedynie co mi nie pasowało to "uderzanie w śmiech", które było zbyt często powtarzane. 

Bohaterki różniące się tak jak... żywioły! Najbardziej mnie irytowała Ida, chociaż miała jedną z najbardziej interesujących zdolności. Szkoda mi było Minoo fatalnie zakochana, przyzwyczajona do tego, że we wszystkim jest najlepsza, a tu... Znalazła się w Kręgu nikt nie wie dlaczego, nie ma powiązania z żadnym żywiołem i w zasadzie nie ma żadnych paranormalnych zdolności. Myślałam, że moją ulubioną będzie Rebecka, ale niestety autorzy chcieli inaczej. 

Książkę czyta się bardzo szybko, podoba mi się to jak została napisana  i mam nadzieję, że reszta części jest napisana w taki sam sposób. Postacie fajne, czasem irytujące, ale któż w realnym życiu nie bywa irytujący? Nie jestem pewna czy nazwałabym to thrillerem, ale na dopasowywaniem gatunków się nie znam, więc raczej nie powinnam się wypowiadać. 

Styl pisania: 4,5/5
Ocena bohaterów: 4/5
Ocena fabuły: 5/5
Ocena okładki/ek: 5/5
Ocena ogólna: 5/5

1 komentarz:

  1. Powieść wydaje się bardzo magiczna i klimatyczna, więc zamierzam ją wkrótce przeczytać, tym bardziej, że już dłuuuugi czas leży na mojej półce ;)
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń