czwartek, 11 lutego 2016

"Podaruj mi miłość. 12 świątecznych opowiadań" cz. 3

Mała przerwa w studiach, więc mogę spokojnie naskrobać trzecią część "Podaruj mi miłość". 



Stephenie Perrkins - "Cud Charliego Browna"

Choinki! Mnóstwo choinek i ekologicznego cydru! Czasem zastanawiam się czy dzisiaj wszystko musi być eko? Nawet w książkach jest podkreślone, że coś/ktoś jest eko... Główną bohaterką jest youtuberka, twórczyni mini filmów animowanych imieniem Marigold. Mari potrzebuje JEGO! Chłopaka, który nie wygląda na dziewiętnastolatka, a jego głos już na pewno nie pasuje do wieku. Koleś ma na imię North i jest synem właścicieli stoiska z choinkami. Obojgu w życiu zbyt lekko nie jest, a połączyło ich... Wynoszenie gratów z nory, w której Mari i jej matka mieszkają. Pytanie po kiego grzyba wynosić wszystko z mieszkania? A no po to żeby wstawić choinkę! Logiczne prawda? Opowieść świetna, jedynie czego mi brakowało to chociaż krótkiego opisu reakcji mamy bohaterki na widok choinki. Po przeczytaniu jej miałam ogromną ochotę na cydr (niekoniecznie ekologiczny).

Moja ocena 5/5


David Levithan - "Kryzysowy Mikołaj"

Szczerze mówiąc spodziewałam się, że temat homoseksualistów zostanie w tej książce poruszony i moje przypuszczenia okazały się słuszne. Według mnie tematem przewodnim opowieści nie jest misja sprawienia przyjemności sześcioletniej siostrze partnera głównego bohatera, ale to jak nasz Kryzysowy Mikołaj bardzo chce przynależeć do rodziny chłopaka, ale tak naprawdę naprawdę do niej należeć. Ja to w pełni rozumiem, ponieważ ja sama chciałabym należeć do rodziny swojego partnera. Nie być "żoną syna", ale czymś na wzór "córki", a już na pewni nie chciałabym być tą gorszą i konieczną częścią rodziny. Ta historia średnio przypadła mi do gustu, ale za tamet jaki poruszyła:

Moja ocena: 4,5/5


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz